نیم نگاهی به زندگی علمی و اجتماعی دکتر اصغر مسعودی

     انتخاب 94 نی ریز و استهبان

        

دکتر اصغر مسعودی در سال 1362 دیپلم تجربی را در دبیرستان امام خمینی نی ریز اخذ کرد .و از همان ابتدا  به تدریس درسهایی که خوانده بود پرداخت .دروس را به صورت جهشی گذراند.

  معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  استان کردستان،  مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی مریوان و مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی  مهاباد برخی از مسئولیت های ایشان  می باشد در سال 72 مسئول نمونه استان کردستان برگزیده شد. چهار  کتاب سیمای سنندج ، وضعیت فرهنگی اجتماعی مریوان، وضعیت فرهنگی اجتماعی مهاباد  و سپس سیری در مهاباد و جمهوری 1946 حاصل این حضور بود. کتاب مناظره و مهارت های آن،ادب در اسلام و ناسخ و منسوخ در قرآن از دیگر آثار ایشان می باشد.
مدتی در قم در ستاد منطقه 2 کشوری مسئول واحد آموزش و سر دبیر مجله پیک یاران بود و کتاب پاسداری از حریم کتابت را نوشت بیش از ده سال از محضر اساتید معظم خارج آیات عظام فاضل ره ، مکارم حفظه الله  و سبحانی حفظه الله کسب فیض نمود.در سال 1382 در دانشگاه باقرالعلوم ع در رشته فلسفه و کلام در مقطع کارشناسی ارشد قبول و در سال 1384 از پایان نامه خود با موضوع سعادت از منظر فارابی و ابن سینا دفاع نمود و در سال 1384 در جشنواره ممتازین کشور رتبه سوم کشوری را کسب نمود.و اکنون رییس دانشگاه بین المللی المصطفی و عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه  می باشد و دروس فلسفه ،قرآن و مستشرقان ، قرآن و عهدین ، مباحث جدید دانش تفسیر ،  و ...  را  در مقطع ارشد تدریس می نماید. مدتی نیز در دانشگاه آزاد ساوه و دانشگاه پیام نور نی ریز دروس معارف ، اخلاق کاربردی و کلیات فلسفه را تدریس نمود.  در سال 1386  در کنکور سراسری دانشگاه  قران و حدیث در مقطع دکتری  رتبه اول کشوری  را کسب نمود  .
ایشان تا کنون بیش از بیست  کتاب مقاله و جزوه درسی نوشته  و برخی از آنها متن درسی می باشد 
او راهنمایی و داوری دهها پایان نامه را به عهده داشته است
 
می توان آیا غم یک شهر را تفسیر کرد
موجهای خسته ی یک  بحر راتفسیر کرد
می توان با شاعران خوب شهر
زخمهای کهنه ی یک زهر را تفسیر کرد
می توان مرهم شد ودرمان نمود.                          
دردهای کاری یک دهر را تفسیر کرد
باتو میگویم که آری میتوان
غربت ودرد وغم یک شهر را تفسیر کرد
2/4/1380
سراینده دکتر اصغر مسعودی
 
منبع:گروه های مجازی حامی ایشان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

[ پنج شنبه 9 بهمن 1394برچسب:,

] [ 10:41 ] [ . ]

[ ]